flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Узагальнення за наслідками здійснення розгляду справ про адмінправопорушення, відповідальність за які передбачена ст.160 КУпАП (за 6 місяців 2018 року)

01 серпня 2018, 10:44

Узагальнення судової практики за наслідками здійснення розгляду справ про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст.160 КУпАП

(за 6 місяців 2018 року)

 

Метою проведення узагальнення був аналіз помилок, які найчастіше допускаються судом при розгляді справ вказаної категорії, виявлення спірних питань застосування норм права, підстави закриття справ.

            

У відповідності до плану Бериславського районного суду Херсонської області за I півріччя 2018 року проаналізовано судову практику розгляду суддями справ про адміністративні правопорушення щодо торгівлі з рук у невстановлених місцях ( ст. 160 КУпАП).

            В ході проведення аналізу встановлено наступне:

            За I півріччя 2018 року до Бериславського районного суду Херсонської області надійшло 4 справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст.160 КпАП України. З них:

 

Суд

Кількість розглянутих справ

Притягнуто до адміністративної відповідальності

Закрито за малозначністю діяння

Закрито за відсутністю події та складу

Закрито за строками

Повернуто на дооформлення

Бериславський районний суд Херсонської області

4

1

1

1

0

1

 

Із зазначеної кількості справ даної категорії було притягнуто за вчинене правопорушення одну особу до адміністративної відповідальності у вигляді адміністративного стягнення у вигляді штрафу, без конфіскації.

            На практиці штраф є самим розповсюдженим видом адміністративної відповідальності за адміністративні правопорушення даної категорії справ.

Штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян і посадових осіб, за адміністративні правопорушення у випадках і розмірах, що передбачені КпАП України та іншими законами України.

            Конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об’єктом адміністративного правопорушення, полягає в примусовій безоплатній передачі цього предмета у власність держави за рішенням суду. Конфісковано може бути лише предмет, який є у приватній власності правопорушника, якщо інше не передбачено законами України. В переважній більшості випадків не застосовується додаткове стягнення за правопорушення даної категорії справ у вигляді конфіскації предметів торгівлі, оскільки це зумовлено гуманним відношенням до порушників, які в більшості випадків не заперечують своєї вини, щиро розкаюються у вчиненому, обіцяють більше не вчиняти адміністративних правопорушень, а також не визначеним порядком подальшої долі цих конфіскованих предметів торгівлі (в основному це продукти харчування).

           Проведеним аналізом встановлено, що в двох випадках при розгляді справ про адміністративні правопорушення щодо торгівлі з рук у невстановлених місцях протягом перших шести місяців 2018 року суддями суду було закрито, із них: 1 справа у зв’язку з звільненням від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення та 1 справа у зв’язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Обираючи вид і міру адміністративного стягнення, судді вивчають матеріали справи, характер скоєного правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан і обставини, що пом'якшують та обтяжують його відповідальність, а також те, що чи притягувалася особа до адміністративної відповідальності раніше.

Під час вивчення матеріалів справ про адміністративні правопорушення, а також копій постанов, іншої обліково-статистичної інформації суду, в ході проведення даного аналізу встановлено, що 1 справу досліджуваної категорії було повернуто до органів, з яких вони надійшли, для належного дооформлення.

Відповідно до ч. 2 ст. 277 та ч. 2 ст. 268 КУпАП строк розгляду справи про адміністративне правопорушення за ст. 160 КУпАП складає три дні, та з обов’язковою участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, через що матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ст. 160 КУпАП повернуті.

Допущення недоліків у розгляді даної категорії адміністративних справ не було виявлено. Суддями суду по справах докладно і завчасно вивчаються матеріали справи.

Постанови про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст. 160 КУпАП протягом І півріччя 2018 року в апеляційному порядку не оскаржувалися.

Проаналізувавши стан розгляду суддями Бериславського районного суду Херсонської області адміністративних справ про адміністративні правопорушення за ст. 160 КУпАП в І півріччі 2018 року, можна зазначити, що ефективність розгляду справ даних категорій пов’язана з оперативністю та організованістю роботи суду. Суддями дотримуються строки розгляду адміністративних справ, винесені постанови відповідають встановленим законом вимогам.

 

 

Помічник судді                                                                                                       А.В.Чепурна-Білоус