В рамках реалізації Системи оцінювання роботи суду, в Бериславському районному суді Херсонської області з 09 по 13 жовтня 2017 року було проведено опитування відвідувачів Бериславського районного суду Херсонської області щодо якості функціонування суду. Опитування проводилося у формі анкетування.
За результатами анкетування
«Анкета опитування відвідувачів щодо
якості функціонування суду»
Блок 1. Загальна характеристика респондента
В опитуванні приймали участь:
1,1% респондентів віком від 18 до 25 років;
56,3% респондентів віком від 26 до 39 років;
31,3% респондентів віком від 40 до 59 років,
з них 56,2% жінки, 43,8% чоловіки.
6,3% від опитуваних мають середню та неповну середню базову вищу освіту;
18,8% - базову вищу освіту;
68,6% - повну вищу;
6,3% респондентів вказали інше.
43,8% опитуваних мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду,
56,2% – в іншому населеному пункті.
На запитання №6 «У суді Ви представляєте...», 81,3% респондентів відмітили «1 - особисто себе (є позивачем/відповідачем/свідком/потерпілим)», 12,5 % респондентів зазначили «2 – іншу особу (є адвокатом, юрист-консультантом)», 6,2% зазначили «3 - інше».
На запитання №7 «Ви вважаєте себе...», 6,3% респондентів зазначили «1- бідним», 18,7% зазначили «2 – нижче середнього достатку», 56,3% зазначили «3 – середнього достатку», 6,2% зазначили «4 – заможними», 12,5% зазначили «5- багатими».
На запитання №8 «Як часто Ви були учасником судового процесу», 50% респондентів відмітили «1 – це мій перший судовий процес», 31,3% респондентів зазначили «2 – 2-5 разів», 18,7% респондентів зазначили «3 – 6 і більше разів».
На запитання №9 «В якому з видів судового процесу в цьому суді Ви берете участь?», 62,5% респондентів відмітили «1 – цивільний процес», 12,4% респондентів зазначили «2 – кримінальний процес», 12,5% респондентів зазначили «3 – адміністративний процес», 12,6% респондентів зазначили «5 – справа про адміністративні правопорушення».
На запитання №10 «На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа?», 7,1% респондентів відмітили «1 – розгляд справи ще не розпочато», 78,6% респондентів зазначили «2 – справа перебуває в процесі розгляду», 14,3% респондентів відмітили «3 – розгляд справи завершено (винесено рішення)».
На запитання №11 «Який ступень Вашої обізнаності з роботою судів та суддів в цілому?», 18,7% респондентів зазначили «2 – майже не обізнаний», 25% респондентів відмітили «З – загалом обізнаний», 56,3% респондентів зазначили «4 – цілком обізнаний».
На запитання №12 «Оцініть, будь ласка, якість роботи суду (за 5-бальною шкалою)», середня оцінка – 4,3. При цьому 81,3% респондентів оцінили якість роботи суду на «4» та «5».
Блок 2. Основна частина – оцінювання за вимірами якості.
(оцінка за 5-бальною шкалою)
Доступність суду. Середня оцінка на запитання:
«чи легко Вам було знайти будівлю суду» - 4,4;
«чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом» -3,9;
«чи зручно паркувати автомобіль» - 3,4;
«чи зазнавали певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони» - 93,3% респондентів відмітили «Ні», 6,7% респондентів зазначили «Так»;
«чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення і користуватися послугами» - 3,2;
«чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію» - 4,6;
«чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи в суді» - 4,5;
«чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката та юриста» - 3,3.
Зручність та комфортність перебування у суді
Середня оцінка на запитання «Чи характерно для приміщень суду»:
«достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання» - 4,1;
«вільний доступ до побутових приміщень» - 3,4;
«чистота та прибраність приміщень» - 4,7;
«достатність освітлення» - 4,7;
«чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди» - 4,4.
Середня оцінка на запитання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:»
«розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень» - 4,2;
«правил допуску в суд та перебування в ньому» - 4,3;
«справ, що призначені до розгляду» - 4,7;
«зразків документів» та «порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів» - 4,3;
«чи користувалися сторінкою суду в мережі інтернет?» - 62,5% респондентів відповіли «Так», 37,5% - «Ні»;
«чи знайшли на сторінці потрібну інформацію» - 4,4;
Середня оцінка на запитання «Сприяння роботи працівників апарату суду»
«чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків» - 4,2;
Середня оцінка на запитання «Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами»
«доброзичливість, повагу,бажання допомогти» - 4,2;
«однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу» - 4,3;
«професіоналізм, знання своєї справи» - 4,5.
Середня оцінка на запитання «Дотримання строків судового розгляду»:
«чи вчасно (відповідно до графіка) розпочалося останнє засідання по вашій справі?» - 3,8;
«чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?» - 4,0;
«чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?» - 3,9;
«чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки / перенесення слухань у розгляді Вашої справи?» - 4,2.
Середня оцінка на запитання «Сприйняття роботи судді»:
«неупередженість та незалежність» - 4,1;
«коректність, доброзичливість, ввічливість» - 4,3;
«належна підготовка до справи, знання справи» - 4,3;
«надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію» - 4,3;
«дотримання процедури розгляду» - 4,4.
На запитання «Судове рішення (якщо розгляд справи завершено)»:
«чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь» - 77,8% респондентів відповіли «Так», 22,2 % - «Ні»;
«чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі» - 20% відповіли «Так», 80% відповіли «Ні»;
«чи отримали Ви рішення по справі» та «чи вчасно Ви отримали рішення» - 98% респондентів відповіли «Так», 2% респондентів відповіли «Ні».
«чи було рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою?» - середня оцінка респондентів 4,0;
«чи було рішення добре обґрунтованим» - середня оцінка респондентів 4,1.
Вкажіть загальну кількість:
«судових засідань, що відбулися по Вашій справі» - середній показник становить 4; «судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду» - середній показник становить 1;
«візитів до суду, що не були пов’язані з участю в судових засіданнях» - середній показник становить 3,4.