flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Результати опитування учасників судових проваджень

18 липня 2019, 15:27

Період виконання дослідження:

З 2 по 15 травня 2019р.

 

Звітний період:

2019 рік

 

Виконавці дослідження:

ГО «Запорізька правозахисна група».

 

Організація дослідження та формування вибірки:

Кожен третій відвідувач суду протягом робочого дня.

 

Кількість респондентів 

 

1.Розподіл за віковими характеристиками 

(1) 18–25 років – 20%,

(2) 26–39 років – 40%,

(3) 40–59 років – 36,7%,

(4) 60 років і старше – 3,3%

 

2. Розподіл за статтю 

чоловіки – 40%, жінки – 60%

5. Географічний розподіл 

проживають респонденти:

у тому населеному пункті,

де знаходиться суд – 70%

в іншому –30%

6. Розподіл за матеріальними статками 

  • Змушені економити на харчуванні – 23%

  • Вистачає на харчування та необхідний одяг, взуття. Для таких покупок як гарний костюм, мобільний телефон, пилосос необхідно заощадити або позичити – 10%

  • Вистачає на харчування, одяг, взуття, інші покупки. Але для придбання речей, які дорого коштують (таких як сучасний телевізор, холодильник, меблі) необхідно заощадити або позичити – 40%

  • Вистачає на харчування, одяг, взуття, дорогі покупки. Для таких покупок як машина, квартира необхідно заощадити або позичити – 7%

  • Будь-які необхідні покупки можу зробити в будь-який час - 10%

  • КН (код невідповіді): важко сказати чи відмова від відповіді – 10%

3. Рівень освіти 

Середня та неповна середня – 33%

Вища та неповна вища – 53%

Інше – 13%

7. Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.) 

Є учасником судових проваджень і представляєте особисто себе

(є позивачем / відповідачем /свідком / потерпілим) – 60%

Є учасником судових проваджень, але представляєте іншу фізичну чи юридичну особу (є адвокатом, представником прокуратури, юрист-консультантом) – 6,7%

Не є учасником судових проваджень

(наприклад, зайшли отримати інформацію, або спостерігаєте за відкритим процесом) – 26,7%

Інше – 6,7%

8. Розподіл за судовим процесом 

Цивільний процес

53,3%

Кримінальний процес

16,7%

Адміністративний процес

3,3%

Господарський процес

-

Справа про адміністративні правопорушення

3,3%

 

9. Розподіл за стадією розгляду справи 

Розгляд справи ще не розпочато

20%

Справа перебуває в процесі розгляду

30%

Розгляд справи завершено (винесено рішення)

13,3%

Інше

36,7%

 

 

Таблиці результатів 

12. Таблиця 4.1. Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою. 

№ 

Респондент за характеристикою 

Кількість респондентів 

1 (дуже погано) 

 

Не відповіли 

Середня інтегральна оцінка 

ВСЬОГО 

0

0

3

9

17

 

1

4,5

 

Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

15. Чи легко респондентам було знайти будівлю суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

16. Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

17. Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,7

18. Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? 

Відсоток «Так», «Ні» 

Так – 6,7%

Ні – 90%

19. Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

20. 21. Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

22. Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

23. Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,7

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,3

 

Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

24. Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

25. Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

26. Чистота та прибраність приміщень 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

27. Достатність освітлення 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,4

 

Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

28. Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

29. Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

30. Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

31. Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

32. Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

33. Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

34. Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ? 

відсоток 

Так – 50%

Ні – 43,3%

35. Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,5

 

Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

36. 37. Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,1

38. Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

39. Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

40. Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

 

4,1

 

Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

41. Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

42. Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

43. Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

44. Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

 

 

4,3

 

Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

45. Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,0

46. Коректність, доброзичливість, ввічливість 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,2

47. Належна підготовка до справи та знання справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,3

48. Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

49. Дотримання процедури розгляду 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

 

 

4,2

 

Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Кількість респондентів, чиї справи вже завершено 

Число 

12

50. Рішення на користь респондента 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так –81,8%

Ні – 18,2%

51. Наміри респондента оскаржувати рішення 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 0%

Ні – 100%

52. Отримання респондентами тексту рішення по справі 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 66,7%

Ні – 33,3%

53. Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 77,8%

Ні – 22,2%

54. Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,4

55. Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,9

56. Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено 

Число 

6

57. Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду 

Число 

3

10 

58. Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями 

Число

6

 

Рекомендації учасників судових проваджень та зміни за останній час 

1) Виміри якості, які слід покращувати в першу чергу. 

Вимір якості 

Ранг 

Доступність суду 

3 (4,3)

Зручність та комфортність перебування у суді 

4 (4,4)

Повнота та ясність інформації 

5 (4,5)

Дотримання термінів судового розгляду 

3 (4,3)

Якість роботи працівників апарату суду 

1 (4,1)

Якість роботи судді 

2 (4,2)

 

2) 59. Рекомендації учасників судових проваджень 

- збільшити кількість консультантів для отримання інформації

- поліпшити обладнання

 

3) 60. На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків? 

Так 

40% 

Ні 

13,3%

Не відповіли на запитання 

46,7% 

 

4) 61. Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями 

Кращі, ніж очікував 

23,3% 

Гірші, ніж очікував 

3,7% 

Відповідають очікуванням 

63,3% 

Не відповіли на запитання 

9,7% 

 

5) 62. Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом? 

Покращилась значно 

13,3% 

Покращилась несуттєво 

20% 

Залишилась без змін 

26,7% 

Дещо погіршилася 

0% 

Значно погіршилася 

0%

Важко сказати 

16,7% 

Не відповіли на запитання 

20%

 

5) 65. Для респондентів, що були в цьому суді раніше, чи відчули вони певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства? 

4,5 Так, відчув позитивні зміни 

6,7 %

1,2 Так, відчув негативні зміни 

10%

3. Ні, не відчув ніяких змін 

 0%

9. Не відповіли на запитання 

80%