Розмір посадового окладу працівника апарату суду становить не менше 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду для працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, з коефіцієнтом 1,3 для працівників посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців.
Як повідомили у ВААС, Вінницький апеляційний адміністративний суд захистив права працівників апаратів судів на належний рівень оплати їхньої праці.
Зокрема, на розгляді у суді знаходиться низка адміністративних справ за позовами працівників апаратів українських судів з приводу невиконання норм Закону України «Про судоустрій і статус суддів», яким закріплений розмір заробітної плати у відсотковому співвідношенні з посадовим окладом судді місцевого суду.
Наразі Вінницьким апеляційним адміністративним судом розглянуто декілька справ та прийнято позитивні рішення для працівників судів, які відстоювали свої права у суді.
Саме на такі судові рішення суддя-спікер Вінницького апеляційного адміністративного суду Андрій Загороднюк надав наступний коментар.
26 жовтня 2014 року Законом України від 14.10.2014 року внесено зміни до Закону України “Про судоустрій та статус суддів”, відповідно до яких розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду, посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.
Таким чином, починаючи з 26.10.2014 законодавчо визначено розмір посадового окладу працівника апарату суду, який становить не менше 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду для працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, з коефіцієнтом 1,3 для працівників посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців.
Положеннями статті 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.
Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
При цьому Кабінет Міністрів України є виконавчим органом у системі державної влади, який повинен забезпечувати виконання вимог законів.
Однак, у спірних правовідносинах ні КМУ, ні інші органи виконавчої влади не забезпечили належне виконання вимог закону щодо оплати праці працівників апаратів судів.
Враховуючи викладене, ВААС дійшов висновку, що оскільки 26.10.2014 набрав чинності Закон України від 14.10.2014 року в частині внесення змін до Закону України “Про судоустрій та статус суддів”, то саме з цього часу у позивача виникло право на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом, а саме не менше 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду для працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, з коефіцієнтом 1,3 для працівників посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців.
© Закон і Бізнес